web 2.0

sâmbătă, 13 februarie 2010

Hrănire-înapoi.(Feed-back) de Răzvan Zlăvog (scrie-cu-stiloul.ro)



Îi multumim lui Razvan pentru cuvintele lui.
Am reprodus articolul integral mai jos, insa va invitam sa intrati pe site-ul lui Razvan, pe www.scrie-cu-stiloul.ro pentru a citi mai multe dintre articolele sale.

"Feed back.-ul, pe care îl caută orice plan managerial, strategie, e câteodată esenţial. El – feed-back-ul, reacţia, comentariul, părerea, studiul; măcar întrebările pe care le naşte, dacă nu răspunsurile pe care le oferă.

Teatrul Joint regăseşte în mine, programatic, mecanismul perfect de feed-back. Autentic, ne-mediat de reguli pre-judecate, bazat pe experienţă şi, ca să fim preţioşi, pe expertiză.

De MŢR şi ideea lor am auzit din facere, de când se căutau oameni şi se dădeau sfaturi. Apoi, am uitat o vreme până când am fost, în sfârşit, mânat de împrejurări (advertising şi marketing şi networking) să văd un Show marca Joint.
Addicted to theater (dependenţi de teatru) îmi spune personal multe dar nu mă dă pe spate şi nici nu îmi setează ştiu eu ce aşteptări. În fond, e dependenţa lor reală? E o simplă metaforă? Hai să văd.
M-am distrat tare copios prima oară, dar ca să îi spui teatru mi se părea mult, pentru că vedeam un soi de stand-up-down comedy. E drept că era bine făcută, un show pe cinste, simplu şî comic. Dar, Teatrul Joint?Nici vorbă.

Apoi a trebuit să mă conving, şi iaca, paleta de reacţii, sentimente, păreri, judecăţi despre TJ m-au făut să ştiu ce să caut. Lumea, da, lumea e targetul, vibrează la libertăţi, la denumiri, la vise şi concepte faine. Până una alta, repertorial e melanj de undeground cu modern si ceva post-modenr, clasicizat uneori şi chiar perimat pe alocuri, culmea, puternic şi ne-frustrat, still. Dar asta ne oferă? În afară de tinereţe şi talent, skill-uri, capacităţi şi tineri, reiau, care sunt capabili şi stăpâni pe ei, nu e nimic acolo. E o sală faină, poate, dar nu prea, e o atmosferă tare, demnă de un unplugged Byron, vezi Vlad Paşca şi cronica sa la concertul de acolo-va urma.

Eu am văzut însă cu ochii mei şi mai mult. Ce înseamnă un teatru şi, dacă îmi permiteţi, ce trebuie să conţină un articol, un material, despre un teatru. Şi am onoarea să îmi permit să vă împărtăşesc că doar de-asta mi-am făcut televiziune…Glumesc, desigur.

Am avut privilegiul să stau de vorbă cu un spectator de ocazie al TJ, un adevărat hippie, cu copii de 30 de ani, un domn. Un spectator tânăr şi frumos, în esenţă. Cu bundiţă, cămaşă cu carouri şi multă voie bună. Am stat la aceeaşi masă şi am comunicat de parcă eram prieteni de o viaţă. Am desenat simbolul hippie, make love not war, pe biletul de la TJ şi apoi am râs împreună, de toate “călătoriile” personajelor. Dar am şi rămas trăzniţi. Unul de celălalt. Ne înţelegem, vedem aceaşi teatru. Nici măcar cu prieteni apropiaţi de vârsta mea nu văd decât greu acelaşi teatru.Şi aici, în alt registru, un spectacol trebuie să se termine la timp pt ca oricine să îşi permită să mergă acasă cu transportul în comun. Domnul de la masa mea a plecat ca să prindă metroul, şi nu ar fi trebuit. Dacă eram pe fază îl invitam să mă însoţească în taxi, dar nu am fost pe fază.

Unele excursii sunt cu adevărat bune, altele doar aşa, limitat, temător, sec. Dar eram eu împreună cu el datorită lor. Două generaţii care nu îşi mai vorbesc de mult, s-au regăsit la TJ. Şi asta, e bine. E o realizare. Şi eu mă voi duce acolo, sperând să mă cunosc şi să retrăiesc iluzia. Că vârsta nu contează în faţa realităţilor, în faţa războiului, crimelor, sărăciei. Că teatrul ne aduce în spirit împreună, şi în simbol ne regăsim toţi.
Iar asta e mai mult decât poţi face, ca PR-ist, dând informaţia mai departe, sau conceptualizând un teatru, o instituţie.

JOINT- este, aporpos, ceea ce wiki poate să scrie că este- vă invit să descoperiţi singuri. Dar eu cred că Teatrul Joint îl duce mai departe.

Ai nevoie de Feed-back, TJ, şi îmi face plăcere să ţi-l ofer. Pentru că eu am timp să mă ocup de ceea ce e mai frumos pe lume."

R.Z.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu